GROOT HUNZELAND

Afgezant Noord Albert Secuur (Derk Paradijs uit Boven Wotter / Groningen), afgezant Midden Jan Krol (Bartje uit Bartje / Drenthe) en afgezant Zuid Arthur Geesing (Alwie Wildspieker uit Jonge Leu en Oale Groond / Twente) maken zich samen sterk om deze regio's te verenigen in één Groot Hunzeland. Ain volk, ain laand: Groot Hunzeland!

Alles wat onze Noordelijke regio zo mooi en uitzonderlijk maakt, wordt schaamteloos in een stralend daglicht geplaatst en dat moet ook weer eens gezien en gezegd worden. Muziekcorps Freya en vaandeldansgroep Walhalla zorgen daarbij voor zang, dans, muziek en heilgymnastiek.

Het thema van de voorstelling: De liefde voor de eigen regionale cultuur mag nooit verloren gaan. Kent regionale trots grenzen?

Regiovoorvechters Albert, Jan en Arthur zoeken deze grenzen op, het is aan het publiek om te bepalen of / wanneer ze worden overschreden.

De voorstelling is in het Gronings, Drents en Twents, maar is voor streektaalverzakende (import-)inwoners goed te volgen. Sterker nog:
voor hen is deze voorstelling een must om de Noorderling echt te leren kennen...

Tekst: Erik Harteveld
Regie: Annechien de Vocht

Groot Hunzeland in de media

HAIM

HAIM is de nieuwste PEERD Theater productie. Muziektheater op een bijzondere locatie: de Eemshaven.

OP ZOEK

PEERD Theater zoekt spelers, figuranten, zangers en vrijwilligers voor de locatietheatervoorstelling HAIM, die in première gaat in september 2020 bij de Eemshaven.

Peerd Theater
info@peerdtheater.nl

Logo’s, print- en fotowerk, media, en teksten
zijn copyright van Peerd tenzij anders aangegeven.