Vouten ien klaai

Kop ien wiend

WAT IS PEERD
Peerd maakt uit de klei getrokken
muziektheater op locatie.
Met voorstellingen op basis van actuele thema’s, maar mét wortels in de Groninger taal, cultuur en geschiedenis wil Peerd inzichtelijk maken hoe de huidige tijdsgeest terug te zien is in de provincie Groningen. Peerd is wars van nostalgie en treedt de waan van de dag met een open en onderzoekende blik tegemoet. Met een krachtige mix van muziek en een goed verhaal met een bijzondere boodschap.

Peerd toont dat Groningen géén geïsoleerd en wereldvreemd gebied is, maar op eigenzinnige manier onderdeel is van Nederland, Europa en ja, zelfs de hele wereld. Steevast  relativerend, humoristisch, maar de ernst van de zaak wordt niet uit het oog verloren.

Een flinke scheut Groninger streektaal wordt aangelengd met
Nederlands, Engels of zelfs een compleet andere taal.
Daardoor is theater van Peerd te genieten en toegankelijk voor iedereen met een open en nieuwsgierige houding.
Peerd is opgericht in 2009 door theatermaker en docent Groninger taal en letterkunde Theo de Groot en creatief producent Ron Glasbeek. Sinds 2009 heeft Peerd een 9-tal voorstellingen geproduceerd. Voor september 2020 staat HAIM op het programma. Een muziektheatervoorstelling in de Eemshaven. De voorbereidingen zijn in volle gang.

HAIM

HAIM is de nieuwste PEERD Theater productie. Muziektheater op een bijzondere locatie: de Eemshaven.

OP ZOEK

PEERD Theater zoekt spelers, figuranten, zangers en vrijwilligers voor de locatietheatervoorstelling HAIM, die in première gaat in september 2020 bij de Eemshaven.

Peerd Theater
info@peerdtheater.nl

Logo’s, print- en fotowerk, media, en teksten
zijn copyright van Peerd tenzij anders aangegeven.